Publikace se zabývá vzděláváním učitelů a hodnocením jeho kvality ve frankofonní části Belgie, s důrazem na vzdělávání učitelů primárních škol. Rysy, silné a slabé stránky současného stavu vzdělávání a perspektivy jeho vývoje jsou nahlíženy v následujících kontextech: (a) v kontextu teoreticko-výzkumného rozpracování kvality učitelů a jejich vysokoškolského vzdělávání, (b) v kontextu současné reformy vysokoškolského vzdělávání a přípravy učitelů a (c) v kontextu hodnotících a sebehodnotících procesů s důrazem na formativní evaluaci studijních programů př ípravy učitelů ve frankofonní části Belgie.
V závěru jsou identifikována témata pro další diskuzi související se zdokonalováním systému vzdělávání učitelů, zvl. učitelů českých primárních škol. Téma je zpracováno na základě aktuálních zahraničních teoreticko-výzkumných pramenů, pozorování a rozhovorů ve školské praxi a přímé zkušenosti autorky v prezentovaných evaluačních procesech.