V příspěvku jsou prezentovány klíčové výstupy projektu Koncepce a ověření nového modelu klinické školy v procesu pregraduáln í přípravy studentů. Úvodní část je věnována pojetí klinické školy a klinických praxí v širším kontextu aktuálních trendů v přípravě učitelů s důrazem na vyjasňování klíčových konceptů - reflektivní model učitelského vzdělávání, klinicky založená příprava učitelů, klinická praxe, klinické zkušenosti. Další část je zaměřena na reflexi výsledků ověřování nových forem klinické praxe a s ní provázaných kurzů.
Zvláštní pozornost je věnována přínosu těchto inovativních přístupů jak z hlediska učitelů vysoké i základní školy, tak optikou participujících studentů. Závěrem jsou prezentovány další příklady dobré praxe - inovativní aktivity, které charakterizují klinickou školu jako vyšší úroveň spolupráce fakultní a vysoké školy při přípravě budoucích učitelů.