Tento příspěvek prezentuje stav a vývoj didaktiky chemie v posledních dvaceti letech, včetně přehledu a analýzy vědeckých problémů, které jsou v rámci této disciplíny řešeny. Uvádí srovnání jednotlivých částí didaktiky chemie s didaktikami jiných oborů, vztahy k měnícímu se charakteru přírodních a společenských věd a vlivu tohoto vývoje na didaktiku chemie, tj multidisciplinární, interdisciplinární a transdisciplinární propojení oborů.
Na rozvoj didaktik jednotlivých oborů, včetně chemie má důležitý vliv i vzdělávací politika ČR a EU. Klíčové body dalšího vývoje didaktiky chemie jsou charakterizovány na základě této analýzy; týkají se především prohlubování jejího teoretického základu, dostatečné publikační platformy a rozšíření komunikace mezi didaktiky různých oborů v ČR i v zahraničí s cílem dosáhnout konceptuálního provázání a řešení společných problémů na transdidaktické úrovni.