Kapitola se zabývá problematikou porozumění dětí s poruchou autistického spektra a shrnuje výsledky výzkumného šetření, které proběhlo jako součást projektu Grantové agentury České republiky Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika. Jelikož se jedná o nepříliš zpracovávanou oblast v českém prostředí, vycházeli jsme ze zahraničních výzkumů na dané téma a na základě jejich analýzy jsme ověřovali situaci dětí s poruchou autistického spektra.
Tito jedinci jsou často řazeni do skupiny jedinců s dobrým dekódováním, ale slabým porozumenim, což se může projevit na jejich školních výkonech. V následujícím textu předkládáme data získaná v rámci projektu, jejich analýzu a závěry, ke kterým jsme došli.
Srovnáváme získané výstupy se zahraniční literaturou, diskutujeme možná omezení výzkumu a v neposlední řadě také uvádíme možné závěry pro vzdělávací praxi.