Charles Explorer logo
🇨🇿

Česká verze projektu Wrilab2

Publikace na Filozofická fakulta |
2016

Abstrakt

Kapitola v monografii ve stručnosti zmiňuje jednotlivé fáze mezinárodního projektu Wrilab2 (www.wrilab2.eu) a jejich výsledky: dotazníkové šetření o procesech a strategiích psaní v L1 a L2 se zaměřením na respondenty s cílovým jazykem češtinou, sběr a analýzu kontrolních esejí mezi vysokošloskými respondenty - studenty češtiny jako L2/FL a výběr žánrů pro didaktické jednotky on-line kurzu psaní v češtině jako L2/FL pro úrovně B1, B2 a C1 podle SERR. Dále se zamýšlí nad didaktickým rámcem projektu Wrilab2 a vymezuje proces psaní z různých hledisek.

Po prezentaci struktury jednotlivých on-line lekcí přináší zhodnocení on-line kurzu jak ze strany vyučujících, tak studentů. V závěru pojednává o typologii chyb v písemných produktech zahraničních studentů češtiny jako cizího/druhého jazyka, a to z hlediska metodologie zaměřené na informativnost, strukturu textu, kohezi a koherenci, i z hlediska klasifikace rozšířené o gramaticko-lexikální aspekty chybovosti.