Kapitola je rozdělena do tří částí. V první části je nahlédnuto do kurikulárních dokumentů s cílem zjistit, jak fonetiku a fonologii cizích jazyků pojímají.
Následně jsou zmíněny informace o současném stavu výuky fonetiky a fonologie francouzštiny na českých univerzitách, přičemž jsou sledovány jak obory učitelské, tak ty, které k učitelství nesměřují. Druhá část je věnována odborníkům, jež se fonetikou a fonologií francouzštiny zabývají nejen na úrovni teoretické, ale snaží se také výsledky svých výzkumů aplikovat do výuky.
Zmíněna jsou témata a oblasti, jimiž se tito odborníci zabývají, jejich publikační činnost, grantové projekty, které jsou v současné době řešeny nebo byly zpracov ány v posledních letech. Opomenuta nejsou ani česká periodika věnovaná románským jazykům.
Třetí část přináší pohled na pojetí výuky fonetiky a fonologie francouzštiny na PedF UK, konkrétní obsahy jednotlivých přednášek a seminářů a metody a formy práce v nich.