Utvářet podmínky pro rozvoj přírodovědné gramotnosti je jedním z cílů současného vzdělávání. Dalším z cílů je podpořit u žáků zájem o přírodní vědy.
Přísp ěvek představuje projektovou aktivitu navrženou pro žáky třetích tříd základních škol. Ona projektovost spočívala v tom, že si žáci sami vybrali, kterou z předložených aktivit by si chtěli vyzkoušet a představit ji svým spolužákům.
Aktivity, z kterých si žáci vybírali, byly voleny z ohledem na bezpečnost žáků, možnost realizace ve školní třídě během dvou vyučovacích hodin a hojné zastoupení látek z každodenního života žáků. Jak název příspěvku napovídá, součástí téměř každé experimentálně laděné aktivity byla jedlá soda.
Ve výběru žáků se nejčastěji opakovalo pět z jedenácti aktivit. Pro práci byli proto žáci rozděleni do pěti skupin.
Výstupem z projektu bylo představení aktivity svým spolužákům a obrázky namalované žáky vztahující se k jejich činnostem. Žáci prováděli aktivity experimentálního charakteru, pozorovali a ověřovali své předpoklady. Tyto aktivity si kladly za cíl podpořit zájem žáků o přírodovědné předměty na vyšším stupni vzdělávání.