Autor této stati poukazuje na souvislost obrazu Antona Kerna P. Marie se sv.
Václavem, Janem Nepomuckým, Antonínem Paduánským a Markétou z pražské Národní galerie s oltářním obrazem Carla Marattiho v kapli rodiny Spada v římském kostele Chiesa Nuova. Na obou je Madona adorována světci v kompozičním typu "sacra conversatione".
Velmi podobné je uspořádání figur svatých na obou obrazech. Zda se být evidentní, že Anton Kern se nechal inspirovat touto oltářní kompozicí.
Dosavadní bádání podtrhovalo závislost Antona Kerna na jeho benátském učiteli Giovannim Battistou Pittonim, který udajně také připravil figury pro tuto Kernovu kompozici, jak dokládají některé jeho kresby. Nově nazačená souvislost Kernova obrazu s prací Carla Marattiho připouští, že tento typ kompozice do Benátek a následně do Střední Evropy přinesl právě Anton Kern.
On totiž Řím v roce 1740 navštívil, zatímco Pittoni podle dostupných dokumentů v Římě nikdy nebyl. Marattiho obraz z kaple Spada mohl pro Pittoniho zprostředkovat svými kresbami právě Anton Kern, protože Marattiho obraz není znám ani v grafické reprodukci.
Pokud se Anton Kern inspiroval Marattiho obrazem v Římě, pak jeho výše zmíněný obraz je třeba nově datovat až po roce 1740, kdy se malíř vrátil do Drážďan.