Příspěvek se zabývá tématy pro vzdělávací oblast "Člověk a zdraví" (péče o tělo, sebepojetí a tělesné sebepojetí, pohybové aktivity, stravovací návyky ve "Výchově ke zdraví"). Cílem výzkumu byla komparace znalostí žáků základní školy v experimentální skupině (53 žáků) a kontrolní skupině (54 žáků) s ohledem na vzdělávání v různých formách výuky.
Výzkumníci připravili didaktické manuály (na základě žákovských odpovědí ve vstupních dotaznících). Praktická aplikace těchto didaktických manuálů probíhala půl roku ve dvou experimentálních třídách 9. ročníku základní školy.
Konečné znalosti byly vyhodnoceny pomocí výstupního dotazníku a srovnány se znalostmi žáků 2 kontrolních tříd v 9. ročníku. Výsledky ukazují signifikantně lepší znalosti experimentální skupiny po absolvování pravidelné výuky v hodinách Výchovy ke zdraví na rozdíl od zdravotně orientovaných vědomostí kontrolní skupiny, získaných v ostatních předmětech (starý vyučovací model).