Východiska: Paralympijský školní den (PŠD) je jeden ze směrů Paralympijských vzdělávacích programů, při kterém se děti z ákladních škol ve věku 6 - 12 let seznamují s paralympijskými sporty. Cílem je zlepšení porozumění specifickým potřebám jedinců se zdravotním postižením.
Metodika: Na pražské základní škole byla v červnu 2017 realizovaná zkrácená verze PŠD. Žáci měli možnost vyslechnout teoretickou přednášku, prakticky se seznámit s paralympijskými sporty prostřednictvím studentů aplikovaných pohybových aktivit a besedovat s paralympioničkou Terezou Diepoldovou. Změna postojů byla hodnocena dotaníkem CAIPE před programem a týden po jeho realizaci.
Výsledky: Před realizací PŠD byl výsledek u chlapců 26,5, u dívek v té samé třídě byl výsledek 26,0 - v obou případech se jedná o pozitivní postoje. Po realizaci PŠD byl u chlapců výsledek 27, 25, u dívek byl výsledek 27,0.
Opět jsou oba výsledky pozitivní. U dotazovaných žáků měli dívky i chlapci srovnatelně pozitivní postoje k žákovi s postižením.
Po realizaci PŠD došlo u obou skupin k malému zlepšení postoje (o jeden bod). Závěr: Žáci i pedagogové byli spokojeni s realizací PŠD a v budoucnu by škola stála o opakování programu.
Vyhodnocení dotazníků CAIPE prokázalo mírnou změnu postojů pozitivním směrem.