Charles Explorer logo
🇨🇿

Vliv klasických postupů při nácviku dovednosti psaní na rozsah slovní zásoby ve srovnání s metodou psaní tvůrčího

Publikace na Pedagogická fakulta |
2017

Abstrakt

V tomto článku prezentujeme účinnost klasických postupů nácviku dovednosti psaní a metody psaní tvůrčího na rozvoj slovní zásoby v češtině jako cizím/druhém jazyku. Klasické postupy vycházejí z didaktiky cizích jazyků, zde citujeme Hendricha et al. (1988, s. 236-246).

Metoda tvůrčího psaní ve smyslu rozvoje řečové dovednosti psaní v cizím/druhém jazyku, nikoliv výchovy budoucího spisovatele, pak vychází zejména ze zahraničních publikací (Andrášová, 2005; Eliašová, 2013; 2014; von Werder, 2000; Fišer, 2001; 2005; 2008; Kast, 1991). Článek shrnuje dílčí výsledky akčního výzkumu, který byl podpořen Grantovou agenturou Univerzity Karlovy.