Předkládaná kvalitativní studie směřuje k porozumění obsahu stereotypů etnických skupin v české společnosti. Jedná se o součást rozsáhlejšího výzkumu stereotypů v české společnosti.
Studie je založena nakvalitativní analýze atributů, jež generovali respondenti na otevřenou otázku "Jaký je...(Čech, Američan, Němec, Slovák atd.)". Identifikovali jsme specifické dimenze, jež tvoří obsah stereotypu etnických kategorií.
Ukazuje se, že struktura stereotypu je odlišná u etnických, profesních a dalších sociálních kategorií. V případě etnických kategorií se vedle běžně užívaných dimenzí vřelosti a kompetence jedná o téma přijatelnosti a adaptabilityčlenů dané kategorie, jejich odpovědnosti vůči společnosti a míry seberegulace a vychování.
Užití deskipce skrze atributynám umožňuje lépe porozumět kvantitativním datům a ukazuje též nutnost prozkoumat skutečný psychologický obsah stereotypu. Jeho analýza je zásadní pro další výzkum v oblasti meziskupinovýh vztahů.