Charles Explorer logo
🇨🇿

Kognitivní dovednosti žáků čtvrtých ročníků v matematice a v přírodních vědách pohledem mezinárodního šetření TIMSS

Publikace na Přírodovědecká fakulta |
2017

Abstrakt

Projekt TIMSS přináší zajímavé informace nejen o tom, jaké vědomosti prokázali žáci 4. tříd ve vzdělávacím obsahu tematických okruhů matematiky (čísla, geometrické tvary a měření, znázornění dat) a přírodních věd (živá příroda, neživá příroda, nauka o Zemi), ale také o schopnostech žáků uplatnit konkrétní kognitivní dovednosti. TIMSS stanovuje tři obecné kategorie těchto dovedností - prokazování znalostí, používání znalostí a uvažování.

Obsahem článku je podrobná analýza jednotlivých znalostí a dovedností a porovnání výsledků z let 2007 a 2015. Realizaci projektu zajišťuje Česká školní inspekce.