Charles Explorer logo
🇨🇿

Důležitost a obtížnost jednotlivých témat v učivu středoškolské chemie

Publikace na Pedagogická fakulta |
2017

Abstrakt

Z osobní zkušenosti autora se zdá, že se výuka chemie na mnoha školách orientuje na cíl odučit nežli naučit. Naplnění očekávaných výstupů i obecných cílů (přírodovědného) vzdělávání je proto diskutabilní.

Pro revizi učiva však v současnosti neexistují žádná data. Tento příspěvek je veden snahou rozpoutat diskusi nad smyslem určitých témat ve výuce chemie v České republice.

Výsledky dotazníkového šetření poukazují na problematická témata chemického vzdělávání. Z analýzy získaných dat vyplývají témata, která jsou považována učiteli za obtížná pro jejich žáky, přesto jim přisuzují nižší důležitost.

Výsledky prezentovaného šetření by tak mohly stát na počátku diskuse o revizi rozsahu a povahy čísti rámcového vzdělávacího programu pro vzdělávací obor chemie.