Cílem příspěvku je poukázat na důležitost vzdělávání jako na jeden z faktorů ovlivňující život člověka. Vzdělávání od raného věku ovlivňuje další vývoj člověka, jeho uplatnění na trhu práce a prožití důchodového věku.
Zabezpečení kvalitního vzdělávání je jedním ze způsobů předcházení nerovností během celého životního cyklu. Příspěvek vychází ze stanovisek a doporučení OECD, které se týkají nerovností během stárnutí populace.
OECD ve svých dokumentech poukazuje na odlišnosti v přístupu k nerovnostem v průběhu celého životního cyklu a navrhuje vládní a politická opatření vedoucí ke zmírnění nerovností. Výzvy navrhované OECD se netýkají pouze problematiky vzdělávání.
Z pohlednu OECD je nutné zaměřit se na všechny oblasti, které se dotýkají celého životního cyklu. Těmito oblastmi jsou kromě vzdělávání také oblasti sociálního zabezpečení a zdravotní péče.
Všechny tyto oblasti ovlivňují způsob života jedince a jeho uplatnění ve společnosti. K zajištění rovného přístupu ke stárnutí a problematiky spojené s nerovnostmi během stárnutí je nutná meziresortní spolupráce. Úvod příspěvku bude věnován výzvám a doporučením OECD.
V další části bude příspěvek vycházet z prezentace jednotlivých účastníků High Level Conference on Policies for Equal Ageing: A Life-Course Approach