Příspěvek předkládá v souvislosti se specifikami vodního prostředí a pohybu v něm možnosti využití didaktických stylů řízení učební činnosti žáků ve vodě pro pět plaveckých činností - odraz od stěny do splývavé polohy, plavecký kotoul, prsařské nohy, šlapání vody, krátká sestava na podkladě dovedností ze synchronizovaného plavání. Příklady uplatnění jednotlivých řídících stylů s různou mírou rozhodování učitele a žáka o postupu učení jsou rozpracovány pro všechny zvolené dovednosti, od řídícího stylu příkazového až po řídící styl se samostatným objevováním.
Zdá se, že v plavání bude rozhodování o průběhu učení více záviset u složitějších činností na řízení učitelem, například při osvojování plavecké lokomoce. Naopak d ílčí plavecké dovednosti a jejich modifikace, zdokonalování plavecké lokomoce je možné zařazovat do učebních činností s větším rozhodováním samotných žáků.