Charles Explorer logo
🇬🇧

Afektivní dimenze environmentální gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ

Publication

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Abstract

Afektivní dimenze environmentální gramotnosti, soubor proměnných determinujících vztah jedince k životnímu prostředí a jeho reakce na environmentální problémy, představuje složku, jíž je v rámci testování environmentální gramotnosti věnována nejvýznamnější pozornost zahraničních i českých výzkumníků. Mezi nejčastěji používané nástroje lze řadit NEP (New Environmental Paradigm), unidimenzionální škálu určující pozici respondenta mezi novým environmentálním a dominantním společenským pojetím světa, 2-MEV (2 Major Environmental Values), dvoudimenzionální škálu analyzující hodnoty dvou environmentálních postojů k životnímu prostředí, tj. antropocentrického a biocentrického, a NRS (Nature relatedness scale), škálu zaměřenou na problematiku vztahu člověka a přírody.

Příspěvek primárně prezentuje výsledky měření environmentálních postojů žáků 2. stupně ZŠ za účelem ověření využitelnosti, validity a reliability, výše uvedených zahraničních nástrojů pro zjišťování afektivní dimenze environmentální gramotnosti dané cílové skupiny a identifikování vztahu mezi nimi.