Charles Explorer logo
🇨🇿

Environmentální výchova hrou - výsledky dopravní kampaně pro děti "Oblékáme hada Edu"

Publikace

Abstrakt

Článek představuje a shrnuje výsledky environmentálně dopravní kampaně v České republice s názvem "Oblékáme hada Edu". Jedná se o českou verzi evropské hry Traffic Snake Game, do které se ČR zapojila v roce 2014.

Tato hra je cílená na děti z mateřských škol a 1. stupně základních škol, které se hravou formou učí uvažovat o zdravotních a environmentálních dopadech volby jednotlivých druhů dopravních prostředků a jsou podporovány co nejvíce využívat k cestám do školy udržitelné dopravní módy - chůzi, jízdu na kole či koloběžce, veřejnou dopravu a případně společnou jízdu dětí z více rodin automobilem. V ČR se do této environmentálně-dopravní kampaně zapojilo od roku 2014 zatím 49 škol, z toho 12 opakovaně. Článek diskutuje hlavní faktory úspěchu a dopady této kampaně na způsoby cestování do školy jak během samotné kampaně, tak i tři týdny po kampani, a srovnává faktory ovlivňující dopady kampaně, jako jsou pravidelné opakování hry a vliv období, kdy se tato hra hraje (jarní versus podzimní termín). Článek končí diskusí a doporučeními pro další pokračování kampaně i v dalších letech.