Předmětem tohoto výzkumu je kvalitativní analýza přístupů a zkušeností 10 učitelů Bi a Dě s výukou tématu evoluce hominidů. Cílem studie bylo najít odpovědi na následující výzkumné otázky:
1) Které myšlenky/body/teze z tématu vznik a vývoj člověka považují učitelé pro školní výuku za klíčové?
2) Které metody učitelé pro výuku tématu vznik a vývoj člověka volí?
3) Které miskoncepce v rámci tématu vznik a vývoj člověka učitelé reflektují?
4) Jak učitelé vnímají vztah mezi výukou tématu vznik a vývoj člověka a náboženskou vírou?
5) Jak učitelé hodnotí zpracování tématu v dostupných českých učebnicích?
6) Jaký je vztah mezi výukou tématu vznik a vývoj člověka v předmětu Dě vs. Př/Bi? Na nejobecnější rovině se učitelé shodují, že nejpodstatnější je chápání souvislostí, nikoli izolovaná fakta. Učitelé Bi (nikoli ale Dě) zmiňují snahu uvést na pravou míru zjednodušenou představu čistě lineárního vývoje člověka. Učitelé Dě často redukují výukové metody pouze na monologický výklad, případně výpisky z učebnice, přístup učitelů Bi je mnohem různorodější. Pouze jedna vyučující z našeho výzkumného vzorku zmiňuje určité napětí ze strany některých hluboce věřících ve vztahu k výuce tématu. Se zpracováním tématu v učebnicích vyjadřují učitelé Dě spokojenost, učitelé Bi naopak upozorňují na řadu konkrétních nedostatků. Učitelé výuku tématu v předmětech Dě a Bi vnímají spíše jako mimoběžnou, mj. kvůli (zpravidla dvouletému) časovému odstupu.