Zjištění evaluace prokazují potřebu úpravy parametrů Programu (viz též předchozí dvě studie, které se po roce 2000 vyhodnocením Programu zabývaly - Jelínek a kol. 2004; Horký a kol. 2011). Program je financován z prostředků ZRS ČR, ale jeho přínosy pro rozvojové země jsou diskutabilní, byť přispívá k osobnímu rozvoji stipendistů.
Existují tak rozpory mezi deklarovanými cíli Programu a jeho reálným působením na jednotlivé cílové skupiny. Nastavení Programu je patrně i záležitostí "historické setrvačnosti" a nereflektuje dobře proměny prostředí terciárního vzdělávání v ČR i rozvojových zemích.
Uvedenou kritiku nelze vykládat tak, že Program a jeho aktivity jsou nutně nevhodné. Může mít řadu dlouhodobějších efektů, které v rámci této evaluace nebylo možno prokázat.
Existují nicméně značné rezervy - Program má potenciál pro to, aby bylo dosaženo více pozitivních efektů.