Na příkladu punkových festivalů Mighty Sounds (MS), Pod Parou (PP) a Fluff Fest (FF) zkoumaných kvalitativně mezi lety 2015 a 2017 se text zaměřuje na dva hlavní problémy. Prvním je nezpochybňovaný předpoklad homogenity punku, který se objevuje ve většině výzkumů v Česku.
Druhým je konceptuální krize ve výzkumu politiky festivalu, jež uvízl mezi hrozbou přepolitizování (zkoumání subverzivní funkce festivalu jako celku) a podpolitizování (úplná resignace na výzkum vztahu politiky a festivalu). Text opouští funkcionalistickou perspektivu politiky festivalu směrem k ne-funkcionalistickému zaměření na fragmenty politiky na festivalech.
Tento krok nejenže umožňuje analyzovat a srovnávat obsahy, formy a pozice fragmentů, ale rovněž dovoluje trasovat rozdílná rozumění punku v pozadí festivalů a ukázat tak jeho heterogenitu. Jestliže v pozadí MS je možné rozpoznat multi- či post-subkulturní punk a na PP zase streetpunk, v případě FF je určujícím hybatelem HC/punk.