Získat mládež pro pravidelnou pohybovou aktivitu je v dnešní době mnohem obtížnější než dříve. Přesvědčit žáky o důležitosti pohybové aktivity pro zdravý rozvoj osobnosti v rámci školní tělesné výchovy nebo jako sportovní náplně volného času vyžaduje odpovídající podporu vnitřní motivace k pohybu.
Jednou z možností je vytvoření pozitivního prostředí a moderního pojetí školní tělesné výchovy (TV) odpovídajícího potřebám a očekáváním žáků. Inovace vyučovacích metod, modernizace forem a prostředků ve vyučování, by mohla přispět k většímu zájmu mládeže o školní tělesnou výchovu.
Cílem příspěvku je prezentovat návrh inovace výuky TV na základní škole v oblasti hudebně-pohybové a taneční výchovy. Součástí návrhu inovovaného programu je jeho ověření prostřednictvím posouzení změny úrovně hudebně-pohybových schopností před a po aplikaci specifické výuky.
Výsledky jsou součástí výzkumu disertační práce. Experimentální soubor byl složen ze 14 dívek 7. a 8. třídy základní školy.
Na základě výsledků testu normality distribuce dat byly použity parametrické i neparametrické statistické testy. U testů posuzujících úroveň rytmické percepce a rytmické přizpůsobivosti byly rozdíly mezi pretestem a posttestem nevýznamné.
Oproti tomu u testu dynamické rovnováhy a společné pohybové tvořivosti byly rozdíly statisticky významné. Příspěvek je součástí řešení dílčího projektu PROGRES Q19 na UK FTVS.