Charles Explorer logo
🇨🇿

Intervenční kompetence pedagogických pracovníků k syndromu CSA

Publikace na Pedagogická fakulta |
2018

Abstrakt

Cílem dlouhodobého výzkumného šetření je zmapovat úroveň vybraných krizově intervenčních kompetencí pedagogických pracovníků. Výzkumný vzorek je tvořen 1020 pedagogickými pracovníky s různým stupněm vzdělání a délkou pedagogické praxe.

Při výzkumu byla využita kombinace kvantitativních (dotazníkové šetření) a kvalitativních metod (102 skupinových rozhovorů). Prezentované výzkumné šetření nelze, vzhledem k velikosti vzorku, zobecňovat.

Autorka se však domnívá, že je třeba brát velmi vážně veškeré náznaky nekompetentnosti, která by v reálné školní situaci mohla vést k profesnímu pochybení pedagoga. Východiskem může být systematické vzdělávání pedagogů, které bude založeno nejen na získávání znalostí, ale také sociálních dovedností formou sebezkušenostního výcviku.