Charles Explorer logo
🇨🇿

"Dobré" otázky ve vyučování matematice a biologii

Publikace na Pedagogická fakulta |
2018

Abstrakt

Diskuse s učitelem i diskuse mezi žáky jsou významné prvky konstruktivisticky vedeného vyučování. Diskuse je zde organizována tak, aby při ní žáci něco nového objevili, zformulovali nějakou hypotézu, diskutovali různá řešení zadané úlohy apod.

Dávat žákům dostatek prostoru je pro učitele mnohdy značně náročné, protože takovou komunikaci si nemůže předem detailně připravit a musí reagovat rychle na situaci, která se ve třídě vytvoří. Během vyučování klade učitel řadu otázek, z nichž většinu nemá předem připravenu.

Otázky, které nás zde zajímají, se týkají probírané matematiky a biologie. My se budeme zabývat "dobrými" otázkami.

Zaměříme se na tyto otázky: - Co vlastně tvoří "dobrou" otázku? - Jak vytvářet "dobré" otázky? - Jak použít "dobré" otázky ve třídě?