Chemie bývá chápána jako obávaný předmět. Studenti si stěžují na její abstraktnost, odtržení od života a na obtížné porozumění.
Cílem studie bylo odhalit p říčinu strachu z chemie u studentů jednoho osmiletého gymnázia. Studenti sekundy až oktávy vyjadřovali svůj postoj k chemii a jeho proměny během svého studia na škole.
Jejich odpovědi byly analyzovány podle zakotvené teorie. Výzkumu se účastnilo 167 studentů.
Po roce měli ti, kteří končí svá studia chemie (53 respondentů) vyjádřit na Lickertově škále, zdase bojí zeptat, když něčemu nerozumějí a vysvětlit, proč. Dále zaznamenat svůj posun v souvislosti se změnou učebního stylu učitele.
Data ukázala, že strach často souvisí s učebním stylem učitele. Studenti se potřebují cítit bezpečně, jinak se bojí své otázky položit.
Pokud chce učitel zbavovat studenty strachu, měl by zajistit dobrou atmosféru ve třídě, být vstřícný a trpělivý a zařadit do výuky častěji praktické aktivity