Proces učení je kumulativní proces vedoucí ke spojení a strukturování jednotlivých konceptů a informací do velkých jednotek. Jednotky jsou pro studenty nové.
Koncepce a informace jsou neustále spojovány novými spojeními. Pro výuku vědních oborů je zapotřebí propojení vnitřních a vnějších faktorů.
Tyto podněty přinášejí studentům nové informace o vědě a přírodních procesech. Tak mají velký vliv na mylné představy.
Tento příspěvek se zabývá identifikací naivních představ studentů základních škol. Hlavním cílem předkládaného výzkumu je diagnostikovat nejčastější představy týkající se kyslíku a uhlíku u žáků 8. ročníku ZŠ.
Výzkum pojednává vybrané představy studentů spojené s kyslíkem a uhlíkem. Studenti na základních školách mají mnoho těchto představ o těchto dvou prvcích.
Ve výzkumu se zabýváme správnými a špatnými aspekty těchto představ.