Charles Explorer logo
🇨🇿

Co si žáci představují pod slovy kyslík a uhlík?

Publikace na Ústřední knihovna |
2018

Abstrakt

Proces učení je kumulativní proces vedoucí ke spojení a strukturování jednotlivých konceptů a informací do velkých jednotek. Jednotky jsou pro studenty nové.

Koncepce a informace jsou neustále spojovány novými spojeními. Pro výuku vědních oborů je zapotřebí propojení vnitřních a vnějších faktorů.

Tyto podněty přinášejí studentům nové informace o vědě a přírodních procesech. Tak mají velký vliv na mylné představy.

Tento příspěvek se zabývá identifikací naivních představ studentů základních škol. Hlavním cílem předkládaného výzkumu je diagnostikovat nejčastější představy týkající se kyslíku a uhlíku u žáků 8. ročníku ZŠ.

Výzkum pojednává vybrané představy studentů spojené s kyslíkem a uhlíkem. Studenti na základních školách mají mnoho těchto představ o těchto dvou prvcích.

Ve výzkumu se zabýváme správnými a špatnými aspekty těchto představ.