Příspěvek se bude věnovat fenoménu "nudy" ve škole. Nejdříve se zaměříme na stručné zmapování dosavadních teoretických konceptualizací nudy relevantních pro pochopení nudy a možností jejího zvládání ve školní realitě, důraz bude kladen na analýzu osobnostně situačních konstelací v zážitcích nudy (situačně stavová nuda, která vzniká v závislosti na potencionálně nudné situaci x rysový aspekt nudy - sklon či citlivost k nudě jako určitá osobnostní charakteristika jedince, která predisponuje některé žáky častěji zažívat nudu).
Pozornost bude věnována i diagnostickým možnostem v dané oblasti a strategiím zvládání nudy (tzv. boredom coping). Na základě výzkumných zjištění budeme hledat odpovědi na otázky: Co je to nuda? Kteří žáci se ve škole nudí? V kterých předm ětech se žáci nejvíce nudí? Kdo za nudu může? Jak žáci na nudu reagují?...........