Předkládaná studie se zabývá ověřováním působení koučování na výkon jednotlivce. Vychází z předpokladu, že v současnosti je velká část firemních finančních zdrojů investovaná do rozvoje pracovníků, nicméně není prokázané, zda tato investice přináší organizacím zisk v podobě zvýšeného výkonu (4. úroveň Kirkpatrickova modelu).
Studie ověřuje efekt koučování jako nezávislé proměnné, na výkon obchodních reprezentantů, který je závislou proměnnou. Výkon probandů byl měřený jako procentuální míra plnění obchodního plánu (KPI) a probíhal před zahájením koučování, po zahájení koučování, 1 měsíc, 2 měsíce nebo 4 měsíce po ukončení koučování.
Do studie bylo zařazeno celkem 261 obchodních reprezentantů nadnárodní telekomunikační spole čnosti. Všichni absolvovali šest 60- minutových koučovacích setkání s minimálním rozestupem 2 týdnů.
Data byla sbíraná po dobu celého roku 2012, 2013, 2014 a 2015. Vzhledem k charakteru dat a jejich rozložení byly rozdíly vypočítané pomocí párového t-testu.
Výsledky ukázaly statisticky významný rozdíl (p< .001, d= .45) ve výkonu obchodních reprezentantů před koučováním a po zahájení koučování, před zahájením koučování a 1 měsíc po ukončení koučování (p< .001, d= .39) a před zahájením koučování a 2, resp. 4 měsíce po ukončení koučování (p< .001, d= .46). Hlavní limit studie spočívá v absenci kontrolní skupiny.
Předkládaná studie proběhla jako součást diplomové práce autorky.