Předkládaná studie se zabývá ověřováním působení koučování na výkon jednotlivce. Vychází z předpokladu, že v současnosti je velká část firemních finančních zdrojů investovaná do rozvoje pracovníků, nicméně není prokázané, zda tato investice přináší organizacím zisk v podobě zvýšeného výkonu (4. úrove ň Kirkpatrickova modelu).
Studie ověřuje efekt koučování jako nezávislé proměnné, na výkon obchodních reprezentantů, který je závislou proměnnou. Výkon probandů byl měřený jako procentuální míra plnění obchodního plánu (KPI) a probíhal před zahájením koučování, po zahájení koučování, 1 měsíc, 2 měsíce nebo 4 měsíce po ukončení koučování.
Do studie bylo zařazeno celkem 261 obchodních reprezentantů nadnárodní telekomunikační společnosti. Všichni absolvovali šest 60- minutových koučovacích setkání s minimálním rozestupem 2 týdnů.
Data byla sbíraná po dobu celého roku 2012, 2013, 2014 a 2015. Vzhledem k charakteru dat a jejich rozložení byly rozdíly vypočítané pomocí párového t-testu.
Výsledky ukázaly statisticky významný rozdíl (p< .001, d= .45) ve výkonu obchodních reprezentantů před koučováním a po zahájení koučování, před zahájením koučování a 1 měsíc po ukončení koučování (p< .001, d= .39) a před zahájením koučování a 2, resp. 4 měsíce po ukončení koučování (p< .001, d= .46). Hlavní limit studie spočívá v absenci kontrolní skupiny.
Předkládaná studie proběhla jako součást diplomové práce autorky.