Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze patří k těm moderním univerzitám, které reagují na závěry konference OSN v Moskvě (1987) a do vzdělávacích programů zařadily environmentální výchovu a výchovu k udržitelnému rozvoji. V příspěvku budou představeny vybrané aktivity Centra environmentálního vzdělávání PedF UK, které byly v posledních 10 letech na fakultě zrealizovány.
Jedná se o aktivity celouniverzitní (zapojení do Environmentálního výzkumu v rámci P02, akreditace předmětu Výchova k udržitelnému rozvoji aj.), celofakultní (soutěž o cenu děkana v oblasti ekologie a problematiky životního prostředí, rozmístění nádob na tříděný odpad aj.), aktivity v hlavní budově Pedagogické fakulty na adrese M. Rettigové 4 (měření CO2, kampaň za používání vody z kohoutku, oslavy Dne Země aj.) a také aktivity směřující k dalšímu/celoživotnímu vzdělávání učitelů (projekty SMASH, Alma mater, Věda do škol aj.).
Závěrem budou souhrnně představeny vybrané úspěšné (i neúspěšné) akční strategie, které byly rozvíjeny převážně v předmětu Výchova k udržitelnému rozvoji. Cílem příspěvku je představit kolegům z jiných univerzit či fakult příklad dobré praxe a přispět do v poslední době moderního tématu "ekologizace provozu vysokých škol".