Příspěvek prezentuje obsah a v ýsledky 6ti týdenního intervenčního programu hudebně-pohybové výchovy, který byl sestaven za účelem stimulace vybraných složek hudebně-pohybových schopností (rytmická percepce, rytmická přizpůsobivost, dynamická rovnováha, pohybová tvořivost a senzorickoauditivní schopnost) u dívek na druhém stupni základních škol. Program byl ověřen na druhém stupni dvou škol v Praze, výzkumu se účastnilo celkem 56 žákyň ve věku 13-16 let.
Měření účinnosti hudebně pohybového programu bylo realizováno prostřednictvím testů hudebně-pohybových schopností. Hodnocení aktuální úrovně hudebně-pohybových schopností bylo realizováno dvakrát, tj. před a po ukončení intervence.
Na základě výsledků testu normality distribuce dat byl použit neparametrický Wilcoxonův párový statistický test. Šetření prokázalo statisticky významné rozdíly ve výsledcích pretestu a posttestu, u vybraných schopností byl zjištěn rozvíjející vliv intervenčního programu.Statisticky významné rozdíly ve výsledku pretestu a posttestu byly nalezeny u rytmické percepce (p-hodnota 0,0003), rytmické přizpůsobivosti (p-hodnota 0,0129), dynamické rovnováhy (p-hodnota 0,0020) a společné pohybové tvořivosti (p-hodnota 0,000). P-hodnoty Wilcoxonova testu jsou u zmiňovaných proměnných menší než zvolená hladina významnosti 0,05.
Dílčím bylo i šetření, zdali má vyučující pedagog vliv na výsledek úrovně hudebně-pohybových komponent. Neparametrický Mann-Whitney U test a parametrický dvouvýběrový t-test v našem případě prokázaly nezávislost zlepšení úrovně hudebně-pohybových schopností probandů na vyučujícím.