Sociomapování vytvořil v letech 1994-1996 doc. Bahbouh spolu s kolegy z FF UK Praha a Psychologického ústavu AV za účelem grafického zobrazení komunikačních vzorců týmů.
Nyní je třeba prozkoumat možnosti dalšího praktického využití tohoto nástroje, zejména nakolik může přisp ět nejen ke zlepšení komunikace v pracovním týmu, ale i ke zvýšení jeho výkonnosti. A též jak se dosažené posuny ve výkonnosti v mapě projeví.
Příspěvek seznamuje s výzkumným projektem, který zjišťuje, jaké změny dokáže sociomapa zachytit ve firemních obchodních týmech po různých intervencích: jen po uplynutí určitého času, po v čase odloženém seznámení s mapou, bez akčního plánu, po aplikačním workshopu nad výsledky sociomapování a po školení týmové spolupráce a komunikace. Měření posunů pomocí sociomapování je porovnáváno s dalšími nástroji jako je Tuckmanův dotazník, strukturovaná interview se členy týmu a dosažené měřitelné výkonnostní ukazatele. Článek diskutuje plánovaný design výzkumu včetně cílů, výzkumných otázek, zkoumaného vzorku, výzkumných hypotéz a navržené metodiky a komentuje aktuální stav prací.