Většinu výzkumu na poli EEG neurofeedbacku (NF) tvoří experimentální studie. Samotný prožitek hraní NF her bývá výzkumníky v podstatě opomíjen.
Naše 3 navazující studie (celkem 54 sezení, n=17) proto byly zaměřeny právě na subjektivní prožitek procesu hry NF her. Na NF sezení navazoval polostrukturovaný rozhovor - zajímalo nás, co hráč během sezení prožívá, jakým způsobem se vztahuje ke hře, jaké strategie ovládání hry volí a jakým způsobem vyhodnocuje jejich účinnost.
Z celé řady motivů jsme vybrali všechny úryvky rozhovorů, kde hráči a hráčky popisovali konkrétní mentální činnost, kterou se snažili ovlivnit podobu hry. Za použití nástrojů tematické analýzy jsme příbuzné strategie seskupili do vyšších celků, které tak vytváří mapu různých herních strategií - prožitků interakce s NF hrou.