Náročné restaurátorské práce, trvající několik let byly provedeny v restaurátorském ateliéru Národní galerie Praha. Restaurování jasně prokázalo, že se v případě Piety z Bílska jedná o zcela mimořádně kvalitní řezbu, která z ásadně obohacuje dosud známý pozdněgotický památkový fond jižních Čech.
Významný je rovněž objednavatelský kontext, neboť je velmi pravděpodobné, že Pietu objednal pro své panství nejvyšší purkrabí Království českého Zdeněk Lev z Rožmitálu (+ 1535). Instalace nově restaurovaného díla v dlouhodobé expozici v Anežském klášteře provádí návštěvníky nejen postupem náročného restaurování, ale nabízí také srovnání s díly připisovanými Mistru Oplakávání ze Žebráku a Mistra Oplakávání ze Zvíkova.
Zcela unikátně mohou návštěvníci také posoudit možnost, zda Pieta mohla tvořit celek s další dochovanou řezbou původem z Bílska. Řezba se sv. Jakubem Větším a Máří Magdalénou byla pro tuto příležitost zapůjčena z Alšovy jihočeské galerie Hluboká.
Výstava byla koncipována v rámci formátu "dílo sezóny",