Geologie je věda vysoce interdisciplinárního charakteru. Ve vzdělávání by se tedy ideálně nabízelo vyučovat ji integrovaně s ostatními přírodovědnými obory v rámci předmětu Science, resp.
Přírodní vědy. Většina evropských států však preferuje separovanou výuku jednotlivých oborů a geologické učivo přiřazuje k jednomu z nich, nejčastěji biologii nebo geografii.
Předložená studie diskutuje možné výhody a nevýhody různých strategií zařazení učiva geologie do výuky. Komparativní metodou hodnotí a analyzuje kurikulární dokumenty České republiky, Estonska, Slovinska a Polska na úrovni nižšího sekundárního vzdělávání.
Předmětem komparace jsou kromě rozdílných strategií zařazení geologického učiva do výuky také rozsah a začlenění vybraného vzdělávacího obsahu z oblasti geologie do jednotlivých vyučovacích předmětů a doporučené výukové metody vhodné pro interpretaci geologického učiva. Na základě těchto zahraničních poznatků jsou vybrány konkrétní náměty "nejlepší praxe" a následně navrženy pro implementaci do podmínek České republiky se záměrem přiblížit a zatraktivnit geologii žákům druhého stupně základních škol.