Publikace je vytvořena autorkami jako didaktika pro mateřská školka s cílem propagovat vznikající vědeckou disciplínu. Proto je obsah textu rozdělen do čtyř základních kapitol, kter é byly tematicky rozděleny do čtrnácti samostatných podkapitol.
Snahou autorského týmu bylo podat co nejkomplexnější pohled na předškolní vzdělávání a prezentovat hlubší pohled na specifika předškolního vzdělávání. Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání.
Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale nabízí informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika učení dětí předškolního věku. Za cíl si klade rozšířit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřských škol a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice cílů, obsahů a procesů učení.
Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol získanými prostřednictvím výzkumných šetření.