Publikace je vytvořena autorkami jako didaktika pro mateřská školka s cílem propagovat vznikající vědeckou disciplínu. Proto je obsah textu rozdělen do čtyř základních kapitol, které byly tematicky rozděleny do čtrnácti samostatných podkapitol.
Snahou autorského týmu bylo podat co nejkomplexnější pohled na předškolní vzdělávání a prezentovat hlubší pohled na specifika předškolního vzdělávání. Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání.
Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale nabízí informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika učení dětí předškolního věku. Za cíl si klade rozší řit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřských škol a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice cílů, obsahů a procesů učení.
Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol získanými prostřednictvím výzkumných šetření.