Publikace je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se stručně zabývá podněty studentů učitelství ze souvislé oborové praxe, kterou budoucí učitelé absolvují v rámci magisterského studia na Katedře hudební výchovy PedF Univerzity Karlovy.
Na základě jejich zpětné vazby byly stanoveny další tematické okruhy, které zpracovává kapitola druhá. Zaměřuje se na poslechové činnosti s důrazem na vizualizaci poslechu v hudební výchově.
Obsahem druhé kapitoly jsou rovněž návrhy na vokálně instrumentální a dramatické činnosti, které mohou budoucí učitelé v edukaci hudební výchovy uplatnit. Jednotlivé modelové příklady a ukázky skladeb jsou vybírány tak, aby odpovídaly potřebám žáků mladšího tak i staršího školního věku.
Třetí kapitola přináší metody a formy práce, které jsou v hudební výchově neprávem opomíjeny. Jedná se např. o metody clustering, diamant, myšlenkové mapy, využití karikatury nebo komiksu či výuku prostřednictvím exkurzí, deskových her a dalších netradičních postupů.
Uvedené didaktické situace vycházejí z reálné výuky, ilustrují široké mezioborové uplatnění v rámci různých studijních zaměření. Publikace přináší také reálné příklady a situace z oborových praxí studentů magisterského studia Katedry hudební výchovy PedF Univerzity Karlovy.
Vybrané didaktické problémy jsou doloženy praktickými audio a video ukázkami. Publikace přináší mnoho notových příkladů s hudební nahrávkou a nabízí zpětnou vazbu v podobě: pojmů k zapamatování. otázek a úkolů k zamyšlení a kontrolních úkolů.
To vše slouží k tomu, aby byl text co nejvíce interaktivní, učitele inspiroval a vybízel je k tvořivosti.