Výzkumná sonda zaměřená na zjišťování environmentální gramotnosti žáků úrovně ISCED 2 v Rakousku spočívala v aplikaci autorského výzkumného nástroje pro její komplexní testování. Vytkla si za cíl stanovit reliabilitu nástroje, korelaci mezi dílčími škálami (Environmentální znalosti, postoje, senzitivita a jednání) a analyzovat sílu vztahu mezi demografickými proměnnými respondentů (pohlaví, věk, ročník, volnočasové aktivity) a environmentální gramotností. Šetření se zúčastnilo 49 rakouských žáků ve věku 12-13 let.
Sběr dat byl realizován na jaře 2019. Reliabilita dílčích škál nástroje dosahovala přijatelných hodnot.
Spearmanovy korelace ukázaly na středně silný pozitivní vztah mezi škálami nástroje. Z demografických proměnných se jako významné determinanty projevily pohlaví, ročník a volnočasové aktivity.
V případě volnočasových aktivit se jako nejsilnější prediktor ukázal sport, a to v negativním poměru ke znalostem.