Cílem mé disertační práce je vytvořit testy pro posouzení rytmického cítěn í u studentů vysokých škol v oblasti vzdělávání Tělesná výchova a sport. Doposud známé testy, které se aspoň okrajově týkají testování smyslu pro rytmus, se zaměřují především na dětské věkové kategorie, a to v oblasti hudební výchovy.
Proto jsme na základě již známých testů a teorie sestavily testy pro vysokoškolské studenty vzdělávající se v tělovýchově a sportu, jakožto budoucí trenéři a pedagogové TV. Nově vzniklé testy jsme v první fázi použili na studentech FTVS UK.
Na základě získaných dat a poznatků došlo k úpravě testů, aby byly v praxi lépe využitelné a efektivnější. Takto upravené testy jsme před dalším měřením u studentů FTVS UK použili nejprve u malé skupiny studentek na HAMU.
Výsledky měření těchto studentek a především použití samotných upravených testů nám poskytly možnost ověřit správnost úpravy testů a jejich lepší využitelnost v praxi.