Tato publikace představuje výzkumný projekt zaměřený na dětskou hudební tvořivost dětí předškolního věku a pedagogickou tvořivost učitelek a učitelů v českých mateřských školách. Nejprve shrnuje současné teoretické poznatky na národní a mezinárodní úrovni, ze kterých v následující výzkumné části vychází.
Praktická část zkoumá hudební tvořivost dětí prostřednictvím kvalitativního výzkumu (experiment) a výzkumem názorového spektra rodičů dětí (dotazník). Pro výzkum pedagogické tvořivosti užívá smíšených metod (dotazník, rozhovor).
Výsledky ukázaly, že děti předškolního věku jsou schopné hudebně tvořivého rozvoje, ale že jejich dosažená úroveň ostatních hudebních schopností nemusí nutně souviset s kvalitou hudebně tvořivých schopností. Ukázalo se, že velký pozitivní vliv na rozvoj dětské hudební tvořivosti vykazuje kvalita pedagoga, konkrétně v jeho obecných a hudebně tvořivých schopnostech a hudebních dovednostech, kterými může ovlivňovat hudebně tvořivé projevy dětí v mateřských školách.