Ve školní tělesné výchově je hudba, hudebně-pohybová výchova a tanec specifickou činností, která pozitivně ovlivňuje kultivované vystupování, estetický pohyb, tvůrčí jednání, emocionální prožitek a podněcuje kreativitu. Proto se tanec připojil k dalším pohybovým aktivitám, které pomáhají naplňovat vzdělávací cíle ve školním prostředí.
V České republice je cvičení s hudbou a rytmická gymnastika učebním obsahem rámcově vzdělávacích programů. Implementace, plánování a realizace pohybového obsahu rytmické gymnastiky a tance je považováno za problematické.
Vědecké výsledky českých i zahraničních výzkumů dokládají, že velké množství škol ve svých vzdělávacích programech cvičení s hudbou a taneční průpravu nepoužívá. Příspěvek je vědeckým zhodnocením míry zapojení a realizace hudebně-pohybové a taneční výchovy na základních školách v České Republice a zahraničí.
Předkládá modernizovaný, intervenční program hudebně-pohybové výchovy, který byl ově řen na základních školách v Praze a vytvořen za účelem podpory hudebně-pohybové výchovy ve školní tělesné výchově. Příspěvek vznikl jako součást řešení disertační práce na UK FTVS, dílčího úkolu projektu PROGRES Q19.