Úrazy dětí vzniklé v důsledku nehod při manipulaci s nebezpečnými chemickými látkami představují poměrně vážný problém. Nezřídka při nich totiž dochází k těžkým zraněním, často i s trvalými zdravotními následky.
Většina z nich by se ale přitom vůbec nemusela stát, kdyby dospělé osoby odpovědné za provádění chemických experimentů - ať již učitelé, nebo vedoucí zájmových kroužků nebo dětských táborů - důsledněji dbaly svých povinností na úseku BOZP. Dnešní doba volá po názornosti, interaktivitě a praktickém rozměru výuky ve školách, ale také při mimoškolních aktivitách dětí.
Někdy to ale bývá na úkor bezpečnosti, což ostatně dokládají známé případy. Aby bylo možné účinně předcházet takovým událostem, je nezbytné tomuto tématu věnovat seriózní pozornost a vytvořit vhodné praktické nástroje určené pro učitele chemie a lektory zájmové činnosti.
Za tímto účelem bylo zahájeno řešení projektu BEDOX. Jeho cílem je provést evaluaci pracovních postupů vybraných 100 chemických experimentů pro výuku chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu a prověřit kvalitu jejich bezpečnostních a didaktických aspektů.
Projekt tak reaguje na nedávné změny v legislativě, zejména přijetí nové normy ČSN 01 8003.