Doba rychlého technologického pokroku, ktery ovlivňuje každodenní život téměř ve všech ohledech, je pochopitelně dobou nejistoty. Mezi těmito nejistotami jsou i zažité představy o možnosti připravit děti na to, co je během dospívání a v dospělosti čeká.
A nejen to, otázkou také je, zda je možné děti připravit "alespoň" na jejich okamžité každodenní zkušenosti v současném mediálním a technologickém prostředí. Komplexnost a různorodost mediálního a digitálního života dětí však často přesahuje znalosti, zkušenosti a dovednosti dospělych, kteří se na jejich ochraně a rozvoji přímo či zprostředkovaně podílejí.
Nejistoty pojící se k současné a budoucí roli technologií v životě dětí pak často vedou k celospolečenskym úzkostem. Tento příspěvek se zamyšlí nad úzkosti tykající se dětí, médií a digitálních technologií s cílem zvážit možny vliv této úzkosti na život a vzdělávání nejen dětí, ale i dospělych.