Výtvarná výchova na základních školách, víceletých gymnáziích a středních školách má zásadní vliv na formování vztahu společnosti k výtvarnému umění. Pedagogové výtvarné výchovy významným způsobem spoluutvářejí postoj k výtvarnému umění mladých generací.
Právě jejich přístup z velké míry ovlivní vztah mladého člověka k výtvarnému umění v budoucnosti, obzvlášť pokud se tento vztah nekultivuje v rodinném prostředí. S využitím metodologie kvalitativního výzkumu (Hendl, 2012) zkoumá autorka aktuální situaci na českých školách s povinnou výukou výtvarné výchovy.
Zpracovává data získaná z různých zdrojů-dotazníkové šetření, nestrukturované a polostrukturované rozhovory s pedagogy, kognitivní dispozitiv. Cílem výzkumného projektu je prozkoumat výukové procesy ve výtvarné výchově na českých školách a zjistit, zda a jakým způsobem učitelé při výuce zapojují současné výtvarné umění.