Charles Explorer logo
🇬🇧

Funkce v pojetí peer instruction

Publication at Faculty of Mathematics and Physics |
2020

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Abstract

Peer instruction (volně přeloženo jako vrstevnické vyučování) je technika řadící se mezi metody aktivního učení. Nosným pilířem této metody je diskuze žáků vyvolaná otázkou cílenou na prohloubení porozumění probíranému konceptu.

V kostce řečeno, stručný výklad učitele provází položení otázky, kterou si žáci nejprve samostatně promyslí, a poté své odpovědi sdělí učiteli prostřednictvím hlasovacích karet, případně chytrých telefonů. Na základě rozložení žákovských odpovědí učitel zvolí další postup.

V ideální případě vede hlasování ke skupinovým diskuzím, kdy se žáci snaží ostatním obhájit svůj názor. Skupinovou diskuzi pak následuje revidované hlasování a stručné vysvětlení správného řešení zadané úlohy.

Cílem této pracovní dílny je seznámení se s metodou peer instruction a základními možnostmi hlasování v kontextu příkladu výuky klíčového konceptu matematiky, a sice funkce. V~závěru příspěvku jsou představeny a diskutovány výhody a možná úskalí implementace této metody.