Peer instruction (volně přeloženo jako vrstevnické vyučování) je technika řadící se mezi metody aktivního učení. Nosným pilířem této metody je diskuze žáků vyvolaná otázkou cílenou na prohloubení porozumění probíranému konceptu.
V kostce řečeno, stručný výklad učitele provází položení otázky, kterou si žáci nejprve samostatně promyslí, a poté své odpovědi sdělí učiteli prostřednictvím hlasovacích karet, případně chytrých telefonů. Na základě rozložení žákovských odpovědí učitel zvolí další postup.
V ideální případě vede hlasování ke skupinovým diskuzím, kdy se žáci snaží ostatním obhájit svůj názor. Skupinovou diskuzi pak následuje revidované hlasování a stručné vysvětlení správného řešení zadané úlohy.
Cílem této pracovní dílny je seznámení se s metodou peer instruction a základními možnostmi hlasování v kontextu příkladu výuky klíčového konceptu matematiky, a sice funkce. V~závěru příspěvku jsou představeny a diskutovány výhody a možná úskalí implementace této metody.