Předpokladem k udržitelnému vzdělávání ve školách je osvojení si a rozvoj takových kompetencí vedoucích pedagogických pracovníků, které povedou ke svobodnému rozhodování ve veřejném zájmu a obecné podpoře rozvoje vzdělanosti. Cílem příspěvku je zhodnocení praktické části profesní přípravy vedoucích pedagogických pracovníků.
Jednou z cest je analýza kompetenčního modelu prostřednictvím reflexe praxí studentů studijního programu Školský management v rámci jejich praktické přípravy a jejich uplatňování získaných teoretických východisek v autentickém prostředí školy, která je schopna předávat řídící kompetence, které jsou v souladu s profesním profilem absolventa Školského managementu. Příspěvek definuje pomocí SWOT analýzy výsledky reflexe studentů, které byly získány při výzkumném šetření zaměřeném na zhodnocení praktické přípravy studentů Školského managementu, které bylo provedeno na konci letního semestru akademického roku 2018/2019 mezi 90 studenty 1. - 2. ročníku.
Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že poznatky studentů získané v letním semestru akademického roku 2018/2019 v rámci praktické části studia reflektují jeho teoretickou část, a že školy umožňují při praxi studentům získat při použití různých vzdělávacích metod vybrané kompetence.