V návaznosti na vysokou míru autonomie škol v České republice, a v porovnání s ostatními zeměmi OECD, jsou na ředitele českých škol za posledních dvacet let kladeny vysoké nároky, jak v rozsahu, tak v různorodosti jejich povinností. V přípravě budoucích vedoucích pedagogických pracovníků, zejména ředitelů škol, je v souvislosti s prudce se vyvíjející a měnící se společností třeba hledat možnosti propojení jejich teoretické přípravy s praxí v autentickém prostředí školy, která je schopna předávat řídicí kompetence, které jsou v souladu s profesním profilem absolventa studijního programu Školský management.
Cílem příspěvku je identifikovat a analyzovat klíčové pracovní činnosti ředitele střední školy. Byl proveden pilotní průzkum formou hloubkového rozhovoru s vybraným ředitelem katedrové školy.
Výzkumná otázka: Jakými klíčovými pracovními činnostmi se zabývá ředitel střední školy? Výsledkem pilotního šetření jsou zjištění konkrétních klíčových pracovních činností ředitele střední školy.