Charles Explorer logo
🇬🇧

Czech Sign Language in the education of Deaf children: conceptual background, legislative framework

Publication at Faculty of Arts |
2019

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Abstract

Cílem této úvodní kapitoly - v našem prostředí zcela nově ideologicky pojaté publikace - je představit koncepční východiska celé publikace a zasadit je do současného legislativního prostředí v České republice. V úvodu je vymezen český znakový jazyk jako jazyk vyučovací a jako jazyk vyučovaný.

Následuje krátké pojednání o postavení českého znakového jazyka v životě neslyšících dětí (resp. dětí se sluchovým postižením), a to jak těch, které v komunikaci face-to-face preferují mluvenou či psanou češtinu, tak těch které v této komunikaci preferují český znakový jazyk. Poslední část je věnována rozličným způsobům systémového zapojení českého znakového jazyka do školní praxe (mj. v souvislosti s rámcovými a školními vzdělávacími programy, tzv. podpůrnými opatřeními, organizací výuky, vzděláváním pedagogů atd.).