Tento dokument zdůrazňuje význam představivosti při vytváření alternativ k dystopickým obrazům budoucnosti. Zdůrazňujeme význam umění pro rozvoj alternativních vizí budoucnosti.
Zkoumáme jak může vzdělávací systém poskytovat kreativní vzdělávací příležitosti k posílení schopností mladých lidí předvídat a vytvářet alternativní udržitelné budoucnosti. Poskytujeme přehled kompetencí ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj a kreativní učení tak, jak jsou popsané v literatuře, a analyzujeme zde přesahy a možnosti vzájemného posilování.
Zaměříme se především na teorii a metody kreativního učení pro rozvoj schopnosti představit alternativní život v budoucnosti, rozvíjet dovednosti v oblasti spolupráce a rozhodování a vytvářeni udržitelnou budoucnost aktivně. Zpráva bude užitečnou teoretickou i praktickou příručkou pro pracovníky, kteří se zabývají vzděláváním, udržitelností i uměním, tj. pro pedagogy, umělce, sociální vědce, pracovníky veřejné správy i aktivní občany.